Skip to main content

Frågor och svar

Hur ser er rekryteringsprocess ut?

Vi investerar väldigt mycket tid i vår rekrytering. Samtliga vakter hos Safetly går igenom en rekryteringsfas bestående av intervju, lämplighetsbedömning samt social kompetens. Efter avklarad rekrytering genomgår vakterna en on-boarding i Safetlys app samt Safetlys sätt att arbeta. 

Samtliga ordningsvakter och väktare är kontrollerade och godkända av Länsstyrelsen då vi är ett auktoriserat bevakningsföretag.

Vad är mitt team?

De vakter som ni tidigare samarbetat med och gett ett gott omdöme kommer att placeras i ert team. Nästa gång ni lägger upp ett jobb eller får en vakans kommer ert team med kunskap och erfarenheten från ert objekt att få förtur på jobberbjudandet! 

Varför har ni omdömen?

Att ge omdömen är ett sätt att maximera kvalité samtidigt som man uppmärksammar och ger beröm åt personal som förtjänar det. Detta har visat sig vara väldigt uppskattat av både kunder och vakter.

Omdömen baseras på 5 nivåer (1-5 stjärnor). Kriterier som bedöms är exempelvis en vakts bemötande, klädsel, yrkesutövning samt service. 

Vakter uppmuntras till att få ett bra betyg för att själva kunna använda sig av meriten till andra jobb, medans kunder lätt kan använda sig av andra kunders betyg för att hitta bra vakter. Ett gott omdöme ger samtidigt vakten förtur på framtida uppdrag hos er för att förbättra er verksamhet. 

Kan jag anlita Safetly för heltid eller deltidstjänster?

Ja, du som Safetly kund har möjlighet att både lägga upp ett jobberbjudande för enstaka jobb men också att lägga upp ett jobberbjudande till en fast tjänst som vakter kan ansöka till.

Du kan därefter enkelt välja ut den vakt som du anser passar din lediga tjänst och ert objekt bäst. Kontakta oss via info@safetly.se eller via vår chatt för att boka in ett förutsättningslöst informationsmöte så berättar vi mer. 

 

Kan jag beställa ordningsvakter och entrévärdar med kort varsel?

Ja! Safetlys modell är perfekt anpassad för beställningar med kort varsel. I motsats till andra bevakningsföretag når vi direkt ut till samtliga 700+ vakter vilket optimerar möjligheten för dig som kund att lösa din vakans snabbt, smidigt och med kvalificerad personal. 

Får jag välja vilka vakter att hyra in?

Ja, vi tror att man genom en transparent organisation kan öka förtroende och kvalité. Därför kan man i varje vakts profil se deras kompetenser, namn samt omdömen. 

Man kan sen enkelt handplocka de vakter man önskar skicka jobberbjudandet till. Dessa vakter får då 2h förtur till att acceptera jobbet, därefter skickas jobberbjudandet ut till resterande vakter med rätt kompetens för att lösa er förfrågan så snabbt och smidigt som möjligt. 

Vad är skillnaden mellan Safetly och ett traditionellt bevakningsföretag?

I Safetly-appen kan du hitta fasta tjänster och extrajobb som ordningsvakt, entrévärd eller evenemangsvärd på dina villkor. I appen kan du lägga in vilka dagar och tider du vill jobba och sedan få erbjudanden på uppdrag när det passar dig . När du får ett erbjudande på ett jobb kan du se en arbetsbeskrivning, uniformskrav, adress, bruttolön, företagsnamn och tider. Därefter kan du välja att acceptera jobbet.

Man blir prioriterad som vakt på uppdrag baserat på sin tidigare prestation i appen. Genom omdömen kan vi se till att alla som jobbar via Safetly blir rättvist behandlade och jobbar med pålitliga kollegor.

Vi har ett tidrapporteringssystem som gör det säkert för dig att få ut rätt ersättning för antal timmar och minuter du jobbar via tjänsten och alla tidigare jobb sparas i löneikonen i appen.

Vad kostar det att hyra ordningsvakter och entrévärdar via Safetly?

Vi tar förmodligen lägst avgift på marknaden! Anledningen till varför vi kan göra det är för att vi har automatiserat nästan all vår administration med hjälp av vår app förutom vår rekryteringsprocess så att ni kan få högst kvalité för kostnaden. Våra ordningsvakter och entrévärdar är dessutom godkända av Länsstyrelsen.

Ifall ni vill hyra ordningsvakter kostar det er endast 316-386 kr/arbetad timme ifall ert uppdrag överstiger 6 timmar per vakt. För beställningar som är upp till 6 timmar långa så kostar det 390 kr/arbetad timme. I priset ingår det: ansvar och olycksfallsförsäkring, sociala avgifter, support och OB-tillägg enligt Transports bevakningsavtal.

Ifall ni vill hyra entrévärdar är priserna mellan 305-373 kr/arbetad timme.

Anledningen till varför vi har olika timpriser är just för att vi tar hänsyn till OB-tillägg för vår personal och därav varierar timpriserna baserat på datum och tider.

Varför ska jag ge omdömen?

Att ge omdömen är inte obligatoriskt. Det är endast ett sätt att kvalitetssäkra den tjänst du som kund köper men också ett sätt att skapa en bättre arbetsmiljö.

Vi tror att medarbetare som känner sig uppskattade och värderade gör ett bättre jobb, vilket i sin tur skapar en bättre arbetsmiljö både för kundens medarbetare men även gäster. Omdömen är ett sätt att lyfta upp de vakter som verkligen brinner för sitt yrke och vill ge dig som kund den högsta kvaliteten. 

Omdömen är baserade på service, arbetsinsats samt korrekt uniform/utrustning. 

Det är också en unik möjlighet för dig som kund att få mer kontroll över din vakt bemanning. En vakt som får ett dåligt omdöme kommer inte placeras hos samma kund igen. De vakter som däremot får ett gott omdöme kommer hamna i kundens “team” för att vid nästa beställning få förtur på det jobb kunden lägger upp för att förenkla och optimera bemanningen. 

 

Hur och när betalar jag?

Efter avslutat arbetspass får du som kund en tidsrapport vilket du bekräftar,  eller dementerar om det förekommer avvikelser du inte godkänt. Därefter får du en faktura på antalet arbetade timmar. Betalningsvillkor vid enstaka beställningar är 15 dagar medans avtalskunder med återkommande beställningar får en samlingsfaktura i slutet av månaden.

Minsta antalet debiterade timmar är 4 timmar. 

Vad händer om vakten blir sjuk?

Våra vakter kan sjukanmäla sig i appen.

Ifall de sjukanmäler sig, skickas det automatiskt ut ett jobberbjudanden till alla tillgängliga vakter i samma stad. Först till “mitt team” och därefter görs en prioritering grundat på snitt omdömen, pålitlighet och kompetens.

Detta system är helt unikt för bevakningsbranschen och gör att man som kund snabbt, tydligt och enkelt kan lösa eventuella vakanser med minsta möjliga insats utan att kvaliteten bli lidande. 

Vakter som regelbundet sjukanmäler sig eller avbokar pass ofta kommer få låga snitt omdömen. Vid eventuellt missbruk av tjänsten kommer vakter att stängas av. 

Vad gäller om vakten blir sjuk mitt i passet?

Ifall en vakt blir sjuk under sitt arbetspass har de tydliga instruktioner om att ringa oss. Vi lägger då upp en vakans beställning för att avlösa vakten snarast möjligt. Beställningen skickas då direkt ut till systemet med flera hundra vakter. Vakten skall i största mån det går stanna kvar på objektet tills dess att avlösare har anlänt. 

Vi är flera personer inom företaget som vill anlita bevakningstjänster via Safetly, hur gör vi?

Ni kan på ett enkelt sätt dela konto och använda det från olika telefoner. Vi kommer skicka fakturan till det mail ni har angivit i samband med att ni skapade ert konto. Vi kommer anta att er referens är vad ni skriver som kontaktperson innan ni lägger upp en beställning

Vad är Safetly?

Vi på Safetly vill förändra och förenkla sättet företag beställer bevakningstjänster på och ändra sättet man jobbar inom bevakningsbranschen. Vi åstadkommer det genom vår smarta app. Safetly är ett auktoriserat bevakningsföretag hos Länsstyrelsen.

Bli kontaktad

Bli kontaktad

Obligatoriskt